Asalia | Livsstil og mote

London Day 2

• 07.10.2016 - 21:42

Lokal tid 20.41

Jeg dro hjemmefra i går klokken 16.15, og var fremme her i London rundt klokken 22.00. Dette var første gang jeg reiste med kun håndbaggasje, altså en liten trillekoffert til å ha med på flyet og en veske. Da jeg sto i den sjekken, kom jeg på at jeg hadde jo toalettsaker og sminke som egentlig måtte pakkes i gjennomsiktig plastpose. Dette fikk jeg hjelp til av en mann som jobbet på flyplassen. Jeg forsto ikke hvorfor han absolutt skulle presse og stappe alt jeg hadde av flytende væske (deodorant, kremer og så videre) i èn liten pose. Dette hadde han tydeligvis gjort før. Jeg sa til han: Kan du ikke ta en til pose? Han sa at det var kun lov å ha med seg en... Heldigvis måtte jeg kun legge igjen en ting. Da falt valget på håndkremen min på 30 ml som nesten var tom uansett. Pjuh!

Det ble vel ikke så veldig spennende bilder fra denne turen. Ingen bilder av mennesker. Utenom denne karen som ufrivillig ble fotografert. Jeg prøvde ta noen selfies, men jeg liker selfies av meg selv mindre og mindre, haha. Vurderte spørre en tilfeldig gående om vedkommende kunne ta et bilde av meg, men jeg turte ikke. Det var faktisk ei som spurte meg på gata om jeg kunne ta bilde av henne foran en bygning. Jeg gjorde det da, men det sto jo så klart en buss i veien slik at bare halve bygningen kom med på bildet. Lol! Jeg prøvde forklare henne, hun sa det var OK og gikk videre.

Jeg tuslet litt rundt før jeg fant undergrunnen igjen, haha. Følte meg ganske lost i dag, uten 4G, WiFi og kart.

London Eye, den tok jeg første gangen jeg var i London 2015.

Fant en tyrkisk restaurant for å spise lunsj. Veldig uvant å spise ute alene, lurer på om dette var første gangen. Forever alone, haha. Dolma er så godt! Det pleide mamma lage. Ble skuffet da disse var kalde, da. Jeg fikk de alltid servert varme hjemme. Også bestilte jeg friterte scampi. Jeg prøver spise mer fisk! Fisk er sunt og bra! Synes jeg har blitt flinkere og flinkere de siste årene.

Stilig med alle disse lampene i taket på restauranten.

Ellers brukte jeg altfor mange timer på kollektivtransport, vente på stasjonene og surre rundt som et levende spørsmålstegn. Sånn sett er jeg veldig glad jeg bor i Norge og at det tar kort tid å komme seg fra A til Å! Takk Gud for det. Selv om at jeg tenker; det er jo ikke noe problem å sitte lenge på buss eller annen offentlig transport. Man kan jo bare lese en bok/avis eller høre på musikk. Men de gangene man er sliten og det er ingen sitteplasser ledig.. Og i tillegg er det stappfullt med mennesker, da er det ikke så gøy å stå og bare vente på komme frem. Kan faktisk ikke huske sist jeg var så glad for å komme hjem som i sted!

Nå skal jeg straks se Skavlan på Mac-en min og kose meg med sjokolade. Det er helg! Riktig god helg til deg. :)

#london #ferie #reise

INNKJØP FRA LONDON

• 09.06.2016 - 21:06

Jeg fikk aldri publisert dette innlegget med innkjøpene fra London. Ikke at jeg kjøpte noe superfancy akkurat, bare litt sommerklær og hudpleieprodukter.

Litt flaut å si jeg handlet på Primark, men slik ble det! Handlet der for første gang da jeg var i London i 2015. Det er jo så sykt billig der! Og til prisen synes jeg det er greie og fine klær. Denne ble en favoritt. Digg å gå med på en varm sommerdag til og fra stranden ♥

Fint med gulldetalj.

Jeg fikk jo ikke prøvd noen av klærne jeg kjøpte, siden vi kun hadde 20 minutter i Oxford Street. I tillegg var det lang kø til prøverommet. Jeg dro først innom Top Shop, så Primark. Det resulterte i at denne kjolen er for kort for meg, haha. Den dekker vel sånn akkurat rumpa mi, men ikke stort mer. Så denne skal jeg kun bruke på hytta når jeg bare er med kjæresten og eventuelt hjemme.

Med en søt knyting bak som fremhever midjen.

Denne var jo søt og sommerlig i hvitt. Jeg elsker hvite klær om sommeren.

Ikke blonder, men broderi av noe slag?

Litt diverse produkter til kropp og ansikt. Kroppsskrubben og øyegelèen hadde jeg ikke prøvd før.

Liker du innkjøpene?

#mote #fashion #klær #newin #nyttinn #produkter

FLYING BACK

• 09.05.2016 - 20:35

I dag sto jeg opp klokken 06.45 for å rekke flyet. Det ble en rask frokost på flyplassen. Det var veldig godt med sterk panini! Den ser ikke så god ut på bildet, men det var den. Det var enten grønn chilli eller jalapeño inni den. Selvsagt var den også varmet opp. Hvorfor er ikke sterk mat mer tilgjengelig i Norge?

Fikk lest i bladet mitt på vei hjem. Jeg synes mange av klærne og tilbehøret i bladene er så dyre. Alle disse tre antrekkene koster over 10 000 kroner og det dyreste antrekket koster over 30 000 kroner. De aller fleste bruker da vel ikke så mye penger på klær? Merker jeg blir litt oppgitt når blikket vandrer over "prislappene" i bladet. Tror jeg må slutte med å se på prisen, bare se på det som inspirasjon.. Det feminine antrekket ble i alle fall min favoritt! Selv om at også det klassiske var lekkert. Jeg har fått sansen for såkalte tørkler rundt halsen, men ser ikke helt for meg når jeg skulle fått brukt det uten at jeg ser overpyntet ut.

Når jeg likevel prater om magasiner, så gleder jeg meg til å kjøpe den nyeste utgaven av Det Nye hvor Sophie Elise har fått rollen som gjesteredaktør! Det synes jeg er kjempegøy. Morsomt at de gjør et slikt samarbeid med en av Norges største bloggere. Som du sikkert vet blir det jo bare færre og færre magasiner i papirformat. Det er veldig bra at de tenker kreativt og nytt. Så jeg vet at denne utgaven av Det Nye vil selge veldig godt! Skal kjøpe bladet selv på torsdagen etter eksamen. Vanligvis kjøper jeg ikke Det Nye, det er det mange år siden jeg gjorde mer eller mindre fast. Nå abonnerer jeg på Costume som du ser her i fanget mitt. Skal du kjøpe den siste utgaven av Det Nye?

I morgen legger jeg ut antrekksbilder. Nå skal det bli skikkelig godt å legge seg tidlig. Har tenkt å legge meg så tidlig som klokken 21.00 i kveld! Det blir en lang dag i morgen. Sov godt. :)

#fly #reise #hverdag #blogg

BEAUTIFUL ARCHITECTURE IN LONDON

• 08.05.2016 - 19:25

Så mye fin arkitektur. Jeg blir lett fascinert av vakre hus og inngangspartier.

London England

Sjakkmatt-trapp!

Morsomt med flere ulike farger.

Utrolig delikate farger på disse husene! Særlig det turkise appellerer til meg ♥

London England

Så koselig bakgård! Jordfarger, svart, hvitt, masse planter og grønt. Løven på veggen var også veldig fin.

I London har de også bysykler, hørte det koster 2 pund for en dag eller noe.

Jeg så flere av disse rosa trærne! Rosa tre! Oh gosh, skulle ønske jeg hadde en hage med et slikt tre, hehe. Helt nydelig.

Hvis du skal spise sushi i London anbefaler jeg Sticks'n'Sushi. Fikk ikke tatt noen bilder, men det er definitivt den beste sushien jeg noen gang har smakt! Kjeden er visst fra Danmark tror jeg og de har holdt på i 18 år.

#london #england #reise #vakkert #ferie #mai #vår #arkitektur

Følg meg her eller på Snapchat: Asalia

LONDON'S OXFORD STREET PART TWO

• 07.05.2016 - 13:35

London er en kjempefin by! Siden vi ikke bor så sentralt måtte vi ta både buss, tog og t-bane for å komme til den O-store-shopping-gaten. Da var i alle fall jeg happy! Dette var da den andre gangen jeg var innom Oxford Street. Første gang var i fjor i mai, nesten akkurat samme tid ♥ Den eneste forskjellen jeg la tydelig merke til i år var været. Det var hele 20 grader i går om ikke et par grader mer. I dag er det meldt 23 grader mellom klokken 13.00 - 18.00. Det er så ubeskrivelig deilig med en forsmak på sommeren! Yes, yes, yes; summer feeling. Det føles ut som en evighet siden sist det var sommer, haha.

London's Oxford Street

Drosjene i London er litt morsomme synes jeg, haha.

Fin bygning.

Husker jeg og lillesøsteren min shoppet på Forever21 i USA. De har så mye fint der. Rakk ikke innom der denne gangen hvert fall. Vi hadde bare 20 minutter på oss i Oxford Street.

London's Oxford Street

Denne butikken ble jeg nysgjerrig på etter tips fra en leser. :)

Hahaha, jeg ler av dette bildet. Oxford Street er en travel gate med mange mennesker kan man trygt si! Kjæresten min forsøkte å ta bilde av meg, slik ble resultatet.

Så da tok jeg heller en selfie! På tide å få farget etterveksten ja.

London's Oxford Street

Jeg ser nå i ettertid at her gikk jeg faktisk rett forbi Urban Outfitters som jeg også ble tipset om å dra innom fra samme bloggleser. Jeg skulle hatt en halv dag i den gaten, haha. Er så mye å se og butikkene er så store!

#oxford #london #england #ferie #shopping #butikker #helg

LONDON'S OXFORD STREET PART ONE

• 07.05.2016 - 00:40

Er det mulig å startet et innlegg med "god natt"? Haha. Jeg hadde tenkt å blogge i formiddag, men så rakk jeg det ikke etter eksamenslesingen og før museumet. Så dro vi en tur til Oxford Street, deretter var det rett tilbake før vi måtte ordne oss til vi skulle ut på middag. Så nå har jeg akkurat kommet "hjem". Klokken er 23.23 lokalt i skrivende stund. Dessuten brukte jeg en halvtime på å forsøke å laste opp to bilder før middagen, haha. Jeg laster opp flere av bildene fra Oxford Street i morgen.

#oxford #london #england #shopping

Følg meg her

Jeg har studert markedskommunikasjon og ble ferdig sommeren 2016. For tiden jobber jeg deltid som modell hos SB Produksjoner og statist. Jeg er også med som frivillig i BI Alumni sin nettverksgruppe for markedsføring. Håper du liker bloggen min og vil følge meg. Dersom du ønsker et bloggsamarbeid eller å sponse meg, ta kontakt på asalia_blogg@hotmail.com