Asalia | Livsstil og mote

Mountain Trip of the Year - Norwegian Nature at Its Best Part Two

• 15.08.2016 - 20:28

Årets fjelltur i Jotunheimen

Vi brukte seks timer og 10 minutter på denne turen. Ifølge en nettside skulle turen ta åtte timer, være krevende og egnet både for barn samt voksne.

Beautiful!

Ganske høyt oppe, spør du meg.

Hvis jeg må velge ut ett bilde som jeg synes er finest av alle, må det være dette ovenfor med bilde av to innsjøer med ulik farge.

Ut på tur, aldri sur.

Akkurat her innså jeg at vi måtte klatre og hvor farlig det så ut! Høydeskrekken slo inn og jeg tenkte: "Det er ingen skam å snu!"

Frokosten den siste dagen. Yum yum!

Herlig med sunn frokost bestående av frukt og grønt. ♥

Den siste dagen gikk vi en tur langs vannet. Var egentlig ganske sliten i føttene fra lørdagen.

I morgen legger jeg ut bilder fra første dag på Moteuka som var i dag. Nå skal vi se Orange Is the New Black før vi legger oss. God natt.

#ferie #reise #helg #norge #norway #jotunheimen #besseggen #gjendesheim

Asalia

Mountain Trip of the Year - Norwegian Nature at Its Best Part One

• 14.08.2016 - 19:13

Årets fjelltur i Jotunheimen

Vi valgte å bo på turisthytta Gjendesheim denne gangen. Siden vi bestilte så sent måtte vi bo på sovesal med 26 andre, altså 28 personer totalt. Det var for min del en nedtur, men jeg fikk kjøpt meg ørepropper, satt opp vinduene før vi la oss, så det gikk greit. Det som kanskje var aller kjipest for meg var at jeg måtte stå opp midt på natta, ha på meg skoene og jakken for å gå på toalettet, haha.

Middagen den første dagen var buffè som besto av blant annet finnbiff, sei, to eller tre ulike salater, poteter og tyttebær syltetøy. I tillegg hadde de en aspargessuppe som jeg spiste før dette. Jeg prøvde meg også på sei, men det falt ikke helt i smak, hehe. Disse to bildene av maten ble tatt med mobilen.

Alt dette til dessert, nam nam.

På lørdagen tok båten fra Gjendesheim til Memurubu, gikk derifra over fjellet og helt tilbake til Gjendesheim hvor vi bodde for helgen.

Her hadde vi akkurat gått av båten. De hadde heldigvis (ute)toalett like ved slik at det var mulig å gå på do rett før turen.

Den turkise innsjøen var veldig fin. Minnet meg om Alanya.

Jeg synes jo den turkise innsjøen var så vakker at jeg tok massevis av bilder på vei oppover. Intet visste jeg at det var best å ta bilder helt på toppen, hahaha. Tror O nevnte det, men jeg var så fascinert av naturen.

Vi kom med båten fra den bryggen.

Vakker natur, ja?

Nydelig med tåke på fjellet.

Veldig flott natur. Fjorder og fjell.

Litt snø her og der.

Har du gått i Jotunheimen?

Siden jeg har så mange bilder fra denne turen, kommer jeg til å plage deg med bilder fra samme tur to dager på rad, haha! Håper noen der ute setter pris på bilder av ekte norsk natur.

I morgen er starter Moteuka forresten. Jeg gleder meg! Kameraet kommer til å være med meg og håper jeg får knipset en del bilder med kameraet mitt som vanlig. Ha en fin søndagskveld.

#fjelltur #fjell #gjendesheim #jotunheimen #besseggen #reise #ferie #sommer #helg

Asalia

Jeg har studert markedskommunikasjon og ble ferdig sommeren 2016. For tiden jobber jeg deltid som modell hos SB Produksjoner og statist. Jeg er også med som frivillig i BI Alumni sin nettverksgruppe for markedsføring. Håper du liker bloggen min og vil følge meg. Dersom du ønsker et bloggsamarbeid eller å sponse meg, ta kontakt på asalia_blogg@hotmail.com