Asalia | Livsstil og mote

London Day 2

• 07.10.2016 kl.21:42

Lokal tid 20.41

Jeg dro hjemmefra i går klokken 16.15, og var fremme her i London rundt klokken 22.00. Dette var første gang jeg reiste med kun håndbaggasje, altså en liten trillekoffert til å ha med på flyet og en veske. Da jeg sto i den sjekken, kom jeg på at jeg hadde jo toalettsaker og sminke som egentlig måtte pakkes i gjennomsiktig plastpose. Dette fikk jeg hjelp til av en mann som jobbet på flyplassen. Jeg forsto ikke hvorfor han absolutt skulle presse og stappe alt jeg hadde av flytende væske (deodorant, kremer og så videre) i èn liten pose. Dette hadde han tydeligvis gjort før. Jeg sa til han: Kan du ikke ta en til pose? Han sa at det var kun lov å ha med seg en... Heldigvis måtte jeg kun legge igjen en ting. Da falt valget på håndkremen min på 30 ml som nesten var tom uansett. Pjuh!

Det ble vel ikke så veldig spennende bilder fra denne turen. Ingen bilder av mennesker. Utenom denne karen som ufrivillig ble fotografert. Jeg prøvde ta noen selfies, men jeg liker selfies av meg selv mindre og mindre, haha. Vurderte spørre en tilfeldig gående om vedkommende kunne ta et bilde av meg, men jeg turte ikke. Det var faktisk ei som spurte meg på gata om jeg kunne ta bilde av henne foran en bygning. Jeg gjorde det da, men det sto jo så klart en buss i veien slik at bare halve bygningen kom med på bildet. Lol! Jeg prøvde forklare henne, hun sa det var OK og gikk videre.

Jeg tuslet litt rundt før jeg fant undergrunnen igjen, haha. Følte meg ganske lost i dag, uten 4G, WiFi og kart.

London Eye, den tok jeg første gangen jeg var i London 2015.

Fant en tyrkisk restaurant for å spise lunsj. Veldig uvant å spise ute alene, lurer på om dette var første gangen. Forever alone, haha. Dolma er så godt! Det pleide mamma lage. Ble skuffet da disse var kalde, da. Jeg fikk de alltid servert varme hjemme. Også bestilte jeg friterte scampi. Jeg prøver spise mer fisk! Fisk er sunt og bra! Synes jeg har blitt flinkere og flinkere de siste årene.

Stilig med alle disse lampene i taket på restauranten.

Ellers brukte jeg altfor mange timer på kollektivtransport, vente på stasjonene og surre rundt som et levende spørsmålstegn. Sånn sett er jeg veldig glad jeg bor i Norge og at det tar kort tid å komme seg fra A til Å! Takk Gud for det. Selv om at jeg tenker; det er jo ikke noe problem å sitte lenge på buss eller annen offentlig transport. Man kan jo bare lese en bok/avis eller høre på musikk. Men de gangene man er sliten og det er ingen sitteplasser ledig.. Og i tillegg er det stappfullt med mennesker, da er det ikke så gøy å stå og bare vente på komme frem. Kan faktisk ikke huske sist jeg var så glad for å komme hjem som i sted!

Nå skal jeg straks se Skavlan på Mac-en min og kose meg med sjokolade. Det er helg! Riktig god helg til deg. :)

#london #ferie #reise

9 Kommentarer

lisarorvik

07.10.2016 kl. 22:07
Så utrolig koselig, kjempe fine bilder :) (Har foresten en stor giveaway konkurranse på min blogg, det du kan vinne mange fine premier. Bli gjerne med)

07.10.2016 kl. 23:16
lisarorvik: Takk :)

Lilli

07.10.2016 kl. 23:02
Så spennende :)

Enig i det at man bruker fryyyktelig lang tid på transporten der. Så denne gangen ble det hotell litt mer sentralt enn vanlig på oss :)

07.10.2016 kl. 23:16
Lilli: Ja, hehe. Lurt det ja :)

Minunate

08.10.2016 kl. 00:42
London er en flott by <3

08.10.2016 kl. 00:59
Minunate: Ja :-D <3

Vilde

08.10.2016 kl. 14:12
så herlig og så beroligende å dra på tur alene! Fikk helt noia da jeg tok fly for første gang i fjor og jeg hadde tatt hele kosmetikk- og sminkemappa mi i håndbagasjen på hjemveien uten at jeg tenkte over det... Heldigvis trengte jeg bare å kaste en skrubb og barberhøvelen, etter at jeg freaket helt ut og trodde nesten alt måtte kastes, haha huff! Kos deg videre <3

09.10.2016 kl. 02:15
Hehe. Godt å vite at jeg ikke er alene! :-D <3 Takk for at du deler din historie som er ganske lik :) Haha, ja. Det var jo ikke så ille :-)